Extraescolar de Tecnologia Creativa Secundària

Programació, videojocs, electrònica i robòtica

A la ESO fem un salt qualitatiu i introduïm llenguatges i entorns de programació utilitzats en l’àmbit professional. Treballem mitjançant projectes i/o reptes que els alumnes desenvolupen de manera semi-guiada o autònoma. Durant el curs, els alumnes van guanyant autonomia fins a arribar a programar el seu propi videojoc al tercer trimestre.

Què fem en aquesta extraescolar?

Cada parella va seguint el material didàctic per resoldre reptes relacionats amb la robòtica i la programació. Proposem diversos llenguatges de programació professionals i elements de hardware que s’adapten a l’edat dels alumnes. Poc a poc van desenvolupant més habilitats tecnològiques fins al punt de poder crear els seus propis projectes de forma semi-autònoma. 

1r trimestre:

Durant el primer trimestre, presentem les eines que utilitzem al llarg del curs, comprovem el nivell inicial de cada grup, introduïm la programació per codi, treballem la creació de videojocs i l’electrònica. 

Treballem: 

  • Videojocs avançats amb Scratch.
  • Programació amb Python.
  • Electrònica amb mCore i mBlock.

2n trimestre:

Durant el segon trimestre, aprofundim en el món de la robòtica i l’electrònica creant projectes amb mBot, micro:bit i Arduino. 

Treballem: 

  • Robòtica amb mBot i mBlock.
  • Electrònica amb micro:bit i MakeCode.
  • Electrònica amb Arduino.

3r trimestre:

Al darrer trimestre de l’any ens centrem en la programació d’un videojoc fent servir diverses eines professionals.

Treballem:

  • Motors de videojocs amb Godot.
  • Art amb Gimp, Inkscape o Blender (un cada any).

Objectius

L’objectiu principal d’aquest cicle és aconseguir progressivament autonomia per a resoldre reptes i dissenyar o desenvolupar projectes propis.

  • Potenciar la imaginació combinant la programació i la robòtica de manera creativa.
  • Enderrocar la barrera mental que massa sovint separa les ciències de les arts.
  • Aprendre a raonar de manera algorítmica (computational thinking) i a resoldre problemes tècnics.
  • Guanyar autonomia en el disseny i el desenvolupament de projectes propis.
  • Provocar un canvi de mentalitat: de consumidors passius a creadors actius.
  • Comunicar idees i expressar-se creativament fent servir les noves tecnologies.
  • Aprendre les bases de la programació com a nova forma d’alfabetització al s. XXI.

ON ES REALITZA

ESCOLES

Ets d'una AMPA/AFA o d'una escola?

Ets d'una AMPA/AFA o d'una escola?
Ompliu el següent formulari si esteu interssats/des en alguna de les nostres extraescolars