Aquest és un curs que enmarca la metodologia i dona eines online però també compta amb una part pràctica i vivencial presencial.
Aquesta formació és una oportunitat per aprofundir en competències per a la resolució de problemes i la innovació tecnològica de la mà d’infants i joves.
Durant el curs, us endinsareu en el món de la programació, l’electrònica i la robòtica a través d’activitats pràctiques per abordar el disseny d’activitats que podeu traslladar a les vostres aules. Convida’ls a explorar, experimentar i crear a través del joc!
Suma’t al repte! Connectem les Competències STEAM i l’educació.
Dirigit a:
Una àmplia gamma de persones, independentment de la vostra professió o experiència, aquest curs és una oportunitat per connectar la tecnologia, l’art i l’enginyeria amb l’aprenentatge lúdic dels infants.
- Educadors/es de projectes educatius.
- Directors/es de lleure.
- Monitors/es de lleure.
- Altres professionals del món del lleure i organització d’esdeveniments.
- Mestres d’Educació Primària i Secundària.
- Talleristes.
- Mares, pares, cuidadors/es.
Continguts:
Mòdul 1. Introducció (3h – teleformació)
1.1 Coneixent les competències STEAM.
1.2 La tecnologia al servei del lleure.
1.3 Normes de seguretat i recomanacions.
Mòdul 2. Programació (10h teleformació)
2.1 Programació unplugged.
2.2 Introducció a Scratch Jr.
2.3 Introducció Scratch (bucles, variables, i blocs).
2.4 Pràctica grupal: Activitat amb Scratch.
2.5 Pràctica individual: Disseny d’una activitat de lleure per treballar la programació.
Mòdul 3. Electrònica (6h presencials)
3.1 Introducció a Makey Makey.
3.2 Pràctica grupal: Activitat amb Makey Makey.
3.3 Introducció a microbit.
3.4 Pràctica grupal: Activitat amb microbit.
3.5 Pràctica individual: Disseny d’una activitat de lleure per treballar l’electrònica.
Mòdul 4. Robòtica (6h presencials)
4.1 Introducció als robots de terra.
4.2 Pràctica grupal: Activitat amb Code&Go.
4.3 Introducció a la placa mcore.
4.4 Pràctica grupal: Activitat amb mcore.
4.5 Introducció a mbot.
4.6 Pràctica grupal: Activitat amb mbot.
4.7 Pràctica individual: Disseny d’una activitat de lleure amb robots.
Mòdul 5. Art i tecnologia (5h teleformació)
5.1 La A de STEAM.
5.2 Eines STEAM per potenciar la creativitat: Pius, construccions, dibuix vectorial, pixel art…
5.3 Pràctica grupal: Dibuix amb Scratch.5.4 Pràctica individual: Disseny d’una activitat artística amb elements tecnològics.
Mòdul 6. Dinamització de grups (10h teleformació)
6.1 El grup d’infants. Consignes clares i efectives. Dinamitzar hàbits, moments, activitats i espais.
6.2 Atenció a la diversitat. Inclusió i necessitats educatives especials.
6.3 Dinamització del grup. La motivació. Models de diàleg amb el grup. Jocs i dinàmiques. Guiar, seguir, acompanyar al grup.
Objectius:
Objectius generals:
- Adquirir uns coneixements tecnològics bàsics per treballar les competències steam.
- Incorporar diferents activitats tecnològiques a les activitats de lleure.
- Dinamitzar i cohesionar grups.
Objectius específics:
- Conèixer diferents formes de treballar les competències steam.
- Conèixer els fonaments bàsics de la programació, l’electrònica i la robòtica.
- Preparar ambients de lleure que incorporin amb seguretat la tecnologia.
- Dissenyar activitats lúdiques que treballin la programació o el pensament computacional, l’electrònica i la robòtica.
- Obtenir eines per dinamitzar i cohesionar grups.
- Reflexionar sobre la importància dels espais inclusius que afavoreixin l’atenció a la diversitat.
- Millorar la dinamització dels grups d’infants en l’entorn del menjador escolar.
Metodologia:
La durada del curs és de 40 hores distribuïdes de la següent manera:
- 12 hores de formació presencials:
- Dissabte 13 de gener de 9:00 a 15:00h (6h).
- Dissabte 20 de gener de 9:00 a 15:00h (6h).
- 28 hores de formació on line (teleformació):
L’organització permet treballar de forma asincrònica. De manera que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.
La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els seus dubtes es podran fer arribar a través de correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).
Per superar el curs cal assistir a les sessions presencials i realitzar totes les tasques de la part on line.
Aquest curs s’imparteix a través de l’Escola EFA (Escola de Formació de l’Acellec)