Extraescolar de Tecnologia Creativa Primària (4t a 6è)

Programació amb blocs, art digital, videojocs, electrònica i robòtica

Es tracta d’una activitat STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) on els alumnes van aprofundint en els diferents àmbits de la tecnologia mitjançant activitats lúdiques amb dificultat progressiva.

Consisteix en projectes pre-dissenyats que cada parella adapta al seu ritme seguint unes guies didàctiques. Aprenem a programar mitjançant la creació d’animacions i videojocs amb Scratch, també els introduïm en la construcció de hardware i treballem els diferents elements que configuren un robot. Nens i nenes juguen i experimenten amb l’art i el disseny digital, l’animació per ordinador, la programació, els videojocs, l’electrònica i la robòtica. 

Treballem el pensament computacional i lògic-matemàtic així com la capacitat d’abstracció i d’innovació.

Què fem en aquesta extraescolar?

Durant el curs cada parella va treballant diversos projectes pre-dissenyats seguint el material didàctic amb ajuda del monitor. En aquest cicle els alumnes van adquirint autonomia per modificar els projectes i adaptar-los als seus interessos. 

1r trimestre:

Durant el primer trimestre, presentem les eines que utilitzem al llarg del curs, comprovem el nivell inicial de cada grup i treballem la programació per blocs, la creació de videojocs i l’electrònica. 

Treballem: 

  • Art amb Piskel, Goxel o Leocad i animació amb Scratch.
  • Videojocs amb Scratch i Game Builder.
  • Electrònica amb mCore i mBlock.
  •  
  •  
  •  

2n trimestre:

Al segon trimestre continuem reforçant l’aprenentatge de l’electrònica i la programació. També, introduim la robòtica, el magnetisme i l’electricitat. 

Treballem: 

  • Robòtica amb mBot i mBlock.
  • Electrònica amb micro:bit i MakeCode.
  • Electricitat, magnetisme i enginyeria.
  •  
  •  

3r trimestre:

Al darrer trimestre del curs, unim tots els aprenentatges realitzats i treballem l’art, la programació i l’electrònica dissenyant el nostre propi hardware amb Makey Makey. També continuem reforçant el pensament computacional amb jocs de taula educatius. 

Treballem: 

  •  
  •  Videojocs i perifèrics amb Makey Makey i Scratch.
  • Extensions de Scratch i jocs educatius.
  •  
 

Objectius

L’objectiu principal d’aquest cicle és assimilar els conceptes bàsics de programació i robòtica. Ser capaços d’acabar projectes ja dissenyats… i millorar-los!

  • Potenciar la imaginació combinant la programació i la robòtica de manera creativa.
  • Enderrocar la barrera mental que massa sovint separa les ciències de les arts.
  • Aprendre a raonar de manera algorítmica (computational thinking) i a resoldre problemes tècnics.
  • Guanyar autonomia en el disseny i el desenvolupament de projectes propis.
  • Provocar un canvi de mentalitat: de consumidors passius a creadors actius.
  • Comunicar idees i expressar-se creativament fent servir les noves tecnologies.
  • Aprendre les bases de la programació com a nova forma d’alfabetització al s. XXI.
  • Treballem amb equips de dos o tres nens amb l’objectiu d’aprendre a treballar en equip.

ON ES REALITZA

ESCOLES

Ets d'una AMPA/AFA o d'una escola?

Ets d'una AMPA/AFA o d'una escola?
Ompliu el següent formulari si esteu interssats/des en alguna de les nostres extraescolars